אושר סופית: חובשים יוכלו לבצע טיפול בבית המטופל 

    צבי טסלר No Comments on אושר סופית: חובשים יוכלו לבצע טיפול בבית המטופל 

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת הרופאים, הכולל את הרחבת בעלי המקצועות שיהיו רשאים לבצע פעולות רפואיות בבית החולה, ברוב של 52 תומכים ללא מתנגדים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק לתיקון פקודת הרופאים. בדוברות הכנסת הסביר בני דורון דובר המליאה כי: "מנכ"ל משרד הבריאות יהיה רשאי להתיר לבעלי מקצועות בריאות כגון: פראמדיקים, פלבוטומיסטים, חובשים וכו' לבצע פעולות רפואיות בבית החולה, בכפוף לתנאים שייקבעו בתקנות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת".

    בדברי ההסבר נכתב כי "החוק קובע כי רק רופא, אח ואחות מורשים להעניק טיפול בבית המטופל. מערכות הבריאות בעולם ובישראל עוברות תמורות ושינויים רבים בעקבות שינויים דמוגרפיים, עלייה בתוחלת החיים, התפתחות טכנולוגית ותפיסות משתנות. 

    "כיום יש אפשרות לספק למטופל חלק מהשירותים שניתנים במוסדות אשפוז או במרפאות קופות החולים בסביבתו הקרובה – בביתו. החשיבות של מתן שירות בבית המטופל והסבת שירותים לטיפול בבית, כגון אשפוז בית, התעצמה עם התפשטות מגפת הקורונה, לצד התפתחות השירותים מרחוק". 

    "בהמשך לאמור, מספר החולים המקבלים טיפול בבית ומספר ביקורי הבית הנדרשים גדל מדי שנה. כמו כן הולכת וגדלה גם הדרישה לביצוע פעולות וטיפולים שונים המוגדרים בפקודה כ"עיסוק ברפואה", בבית המטופל, בידי צוותי רפואה ומטפלים שונים שאינם רופאים או אחיות". 

    דורון הוסיף כי: "מטרת התיקון היא לאפשר לגורמים נוספים, מלבד רופאים ואחיות, להעניק טיפול בבית המטופל, שכן כאמור, לפי החוק כנוסחו היום, טיפול בבית, ובכלל זה בדיקות דם, יכול שיוענק בידי רופא, אח או אחות בלבד."

     



    0 תגובות